Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ η άποψη της Λένας Παπανικολάου για το βιβλίο "Κόκκινο Είδωλο" Ειρήνη Κουρουνιώτη - Εκδόσεις Πηγή


ΚΟΚΚΙΝΟ ΕΙΔΩΛΟ - ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΥΡΟΥΝΙΩΤΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

Ένα ταξίδι σε κάποιο  νησί του Ιονίου γέννησε και φιλοξένησε τον έρωτα της Σύλβια και του Ρόμπερτ.

Δύο χαρακτήρες  τελείως διαφορετικοί  συναντιούνται στο χθες, ερωτεύονται, παθιάζονται και διεκδικούν μερίδιο στην ευτυχία.

Λίγα χρόνια αργότερα..

Η Σίλβια είναι  παντρεμένη με τον έρωτα της ζωής της, την ευτυχία της έρχεται να συμπληρώσει και η καταξίωσή της στο συγγραφικό χώρο.

Όλα θα ήταν ονειρεμένα αν δεν υπήρχαν κάποια μυστικά. 

Όταν  θα βγούνε στην επιφάνεια θα πάρουν  επικίνδυνες διαστάσεις!

Ο έρωτας  γίνεται ολέθριος! Δεν έχει τη δύναμη  μόνο να  αναστήσει, μπορεί πολύ εύκολα να  καταστρέψει τα πάντα!

Ο Ρόμπερτ,  η Τζουλιάνα, η Κλόι και ο Μπράντφορντ, είναι οι ήρωες που θα  παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας. Θα τους γνωρίσετε μέσα από τις σκέψεις της Σύλβια. 

Θα μάθετε τα πάντα για αυτούς ή  μάλλον σχεδόν τα πάντα...Όταν δεν γνωρίζεις σκέψεις και συναισθήματα, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για κανέναν!

Το κουβάρι της ιστορίας ξετυλίγεται αργά και μεθοδικά, έτσι ώστε  να εθιστείτε όλο και περισσότερο με την ιστορία.

Απαγορευμένοι έρωτες!

Εμμονικά πάθη, διεκδίκηση και απύθμενο μίσος!

Διλήμματα, εκβιασμοί και οργανωμένα σχέδια, έρχονται σιγά σιγά στο φως!

Η ανασφάλεια  θα φέρει λανθασμένες και απεγνωσμένες κινήσεις. 

Η αβεβαιότητα και η απελπισία θα φέρει  το αδιέξοδο.

Οι ήρωες θα  χαθούν στο σκοτάδι της αβύσσου που οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει .

Τρέμουν τις αποκαλύψεις.

Εγκλωβίζονται μέσα  στα λάθη τους.

Παλεύουν με την οργή, τις τύψεις, τις ενοχές.

Πληρώνουν τις τραγικές συνέπειες των πράξεων τους.

Σχέσεις διαλύονται και οι ζωές όλων θα αλλάξουν για πάντα.

Γνωρίζουν  ότι  είναι αδύνατον να τους ακολουθήσουν οι άνθρωποι που μέχρι χθες ήταν δίπλα τους.

Δεν υπάρχει πλέον γυρισμός.

Σε αυτή την ιστορία όλοι έχουν κάνει τα λάθη τους. Είναι ήρωες με ανασφάλειες και αδυναμίες. 

Ο χρόνος κυλάει μέσα από τα χέρια τους και  από κάποιο σημείο και μετά, ο ρυθμός γίνεται ξέφρενος! Η  οξύτατη  αντίληψη της ρεαλιστικότητας σου αφήνει μια πικρή γεύση στο στόμα.

Η ιστορία της Σίλβια  θα κάνει την καρδιά σας να χτυπήσει δυνατότερα, άλλοτε από χαρά, άλλοτε από λύπη και άλλοτε από αγωνία.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η μία σελίδα θα  φεύγει μετά την άλλη! Δε θα καταλάβετε για πότε θα φτάσετε  στο τέλος !

Συστήνεται ανεπιφύλακτα!

Λένα Παπανικολάου

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Περισσότερα για το βιβλίο εδώ

 

Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ η άποψη της Τάνιας Χαμοπούλου για το βιβλίο "Ο ΜΕΝΤΟΡΑΣ" - Ειρήνη Βαρδάκη - Εκδόσεις Μίνωας


Ο ΜΕΝΤΟΡΑΣ - Ειρήνη Βαρδάκη

Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ

Κι αν δεν είσαι εσύ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ, εγώ δεν είμαι ΤΟ ΜΑΥΡΟ.

Κόκκινο...αίμα, φωτιά, πόλεμος, αποφασιστικότητα, πάθος, επιθυμία, αγάπη.

Μαύρο...δύναμη, εξουσία, θάνατος, θλίψη, μυστήριο, φόβος, άγνωστο.

Ο συνδυασμός τους εκρηκτικός, επιθετικός, με ένταση, με ισχυρή θέληση και φιλοδοξία για ηγεσία.

Μαύρο και Κόκκινο...Αυτός και Αυτή...παιχνίδι στρατηγικής και τακτικής. Παιχνίδι εξουσίας και κατάκτησης της κορυφής, με έναν νικητή. Κι αυτό είναι το τίμημα για τους παίκτες.

Όλα ή τίποτα... Όταν ο Μέντορας ερωτεύεται την μαθητευόμενή του το παιχνίδι γίνεται επικίνδυνο. Αυτή ερωτεύτηκε την εμπειρία του... Αυτός το ταλέντο της. Ένα "μαζί" καυτό, δυνατό, κόκκινο και ισχυρό. Ένας έρωτας σαρωτικός, τρομοκράτης, δυνάστης. Ένας έρωτας με κανόνες, που τρελαίνει, πονάει και τρομάζει όταν αυτοί αλλάζουν, και ο θαυμασμός γίνεται απειλητικός και η άνευ όρων παράδοση γίνεται εκμετάλλευση. Κι ένα έγκλημα γίνεται γρίφος που ζητάει την επίλυσή του. Όχι με την λογική όπως γίνεται συνήθως, αλλά με την διαίσθηση. Και μην βιαστείτε να καταλήξετε σε κάποιο συμπέρασμα....θα εκπλαγείτε.

Ένα έξυπνο ψυχολογικό θρίλερ με ανατροπές που καθηλώνουν, με ένα συγκλονιστικό φινάλε και ανάγνωση με "μια αναπνοή" από την πρώτη έως την τελευταία του σελίδα. Ένα θρίλερ ερωτικό και αστυνομικό που διαβάζοντάς το χάνεις την αίσθηση του χρόνου.

Η Ειρήνη Βαρδάκη στα καλύτερά της. Για μία ακόμη φορά παίζει με το μυαλό μας και βάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα στις προσδοκίες μας. Αναρωτιέμαι και ταυτόχρονα ανυπομονώ (ναι ναι από τώρα!) για την επόμενη ιστορία της. Γιατί η Βαρδάκη έχει γίνει πια εθισμός.

Τάνια Χαμοπούλου

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Περισσότερα για το βιβλίο εδώ

 


 

 

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ η άποψη της Νατάσας Μουτούση για το βιβλίο «Το σπίτι στον Βόσπορο» – ΖΟΥΛΦΙ ΛΙΒΑΝΕΛΙ – Εκδόσεις Πατάκη

 


"ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟΝ ΒΟΣΠΟΡΟ"

ΖΟΥΛΦΙ ΛΙΒΑΝΕΛΙ

Μετά την υπέροχη "Σερενάτα" και την "Ανησυχία",  που με εντυπωσίασε ιδιαίτερα,  ήταν αναπόφευκτη η αναζήτηση ενός άλλου έργου του πασίγνωστου μουσικοσυνθέτη και λογοτέχνη.  Η επιλογή έγινε με το "Το Σπίτι στον Βόσπορο".

"Ο Ζουλφί Λιβανελί εμπνέεται από τυχαίες συναντήσεις στην Κωσταντινούπολη,  την αγαπημένη του πόλη,  και στήνει τη μυθιστορία του με σημείο αναφοράς ένα "γιαλί",  ένα από εκείνα τα χαρακτηριστικά παραθαλάσσια σπίτια - επαύλεις ευκατάστατων πολιτών,  που στηρίζονται σε κέδρινους πασσάλους βαθιά μπηγμένους στα νερά του Βοσπόρου. Αναπνέουμε την αλμύρα του θαλασσινού νερού και μυρίζουμε τα αρώματα που αναδύονται στον αέρα από τα λουλούδια πάνω από τους περιποιημένους κήπους.

Η εβδομήντα εξάχρονη Λευλά Μπόσναλι,η "Μεγάλη Κυρά", όπως είναι γνωστή,  είναι νόθα κόρη ενός Άγγλου λοχαγού και μίας Τουρκάλας που πέθανε στη γέννα.  Την μεγαλώνει ο πασάς παππούς της, αφού την δηλώνει κόρη του,  θέλοντας να κρύψει την ντροπή που προξενήθηκε από τη πραγματική του θυγατέρα.  Πάρα τα οικονομικά προβλήματα,  την σπουδάζει δίνοντάς της την ευκαιρία να αποκτήσει γνώσεις σε ξένες γλώσσες και μουσική.  Περνά όλα της τα χρόνια στο μικρό σπιτάκι του κήπου,  το οποίο της ανήκει με τίτλο ιδιοκτησίας. Το γιαλί,  όμως, αλλάζει χέρια. Συνηθισμένο φαινόμενο,  όπως συνηθισμένο είναι και το γεγονός ότι χάνει το σπιτάκι της παράνομα με πλαστά χαρτιά από τον ίδιο τον νέο ιδιοκτήτη.

Εκδιώκεται και παραμένει έξω από την έπαυλη πάνω σε μία βαλίτσα και κάτω από ένα πλάτανο για δύο ολόκληρες μέρες.  Διακυβεύεται η υπόστασή της. Βρίσκεται σε απόγνωση, αισθάνεται να   αποδομείται  όλος ο κόσμος γύρω της και αδυνατεί να αποχωριστεί τον χώρο με τα προσωπικά αντικείμενα και τα λουλούδια της. 

 


φωτο Νατάσα Μουτούση

Το θέμα παίρνει διαστάσεις στον τύπο και προκαλεί το συναίσθημα. Ο Γιουσούφ, νεαρός δημοσιογράφος σε εφημερίδα της Πόλης,  ζητάει να αναλάβει την κάλυψη του παράξενου αυτού περιστατικού,  έχοντας αναγνωρίσει στο πρόσωπο της γυναίκας εκείνη που έμενε στο παράσπιτο του γιαλού,  στο οποίο ο δικός του παππούς ήταν κηπουρός. Λυπάται αφάνταστα και την πείθει να την φιλοξενήσει στο φτωχικό διαμέρισμά του στη συνοικία Τζιχανγκίρ,  που πήρε το όνομα από τον ανάπηρο διάδοχο, τον μικρότερο γυιό του Σουλειμάν τον Μεγαλοπρεπή και της περιβόητης Χιουρέμ.

Η Μεγάλη Κυρά θα βρεθεί αντιμέτωπη με την αρνητική Ρουκιέ, γνωστή πλέον ως Ρόξυ, σύντροφο του Γιουσούφ. Τουρκογερμανίδα μετανάστρια, μουσικός της ραπ, η νεαρά είναι επαναστάτρια και θα φερθεί εχθρικά στην καλεσμένη, η οποία μαθημένη διαφορετικά, παρακολουθεί παραξενεμένη, αλλά σιωπηλή, την αλλόκοτη συμπεριφορά στον λόγο και στις πράξεις των σημερινών νέων που τους επισκέπτονται.

Ο αυτοδημιούργητος, διάσημος τραπεζίτης, Ομέρ Τζεβχέρογλου,     γυιός του Αλί Γεκτά   μπέη, είναι ο νέος ιδιοκτήτης της έπαυλης και ο υπεύθυνος για την εκδίωξη της Λευλά με τον παράνομο αυτό τρόπο. Η κοινωνική ανέλιξή του τον μεταμόρφωσε σε ένα αδίστακτο άνθρωπο.  Γνώστης τέτοιων παράνομων δράσεων ο Γιουσούφ,  μεταβαίνει στην Άγκυρα να συναντήσει τον ξάδελφό του,μέλος της Εθνοσυνέλευσης, ελπίζοντας στη δικαίωση της γηραιάς γυναίκας.

Η ιστορία της Λευλά και της Ρόξυ αναδεικνύει τη διαφορά του χθες   και του σήμερα.  Αγεφύρωτη η αντίθεση του παλαιού και του νέου.  Η σύγκρουση δύο κόσμων της Κωνσταντινούπολης,  της ιστορίας της μετά τους Βαλκανικούς πολέμους και της σημερινής δημοκρατίας, λειτουργεί αλληγορικά μέσα από αυτή τη σχέση. Αυτός είναι ο ένας άξονας που κινείται η κατεύθυνση της μυθιστορίας.  Το χάσμα των γενεών και της κοινωνίας είναι εμφανέστατο!

Ο δεύτερος άξονας είναι ο ξεριζωμός από τις πατρογονικές εστίες.  Είτε ως αποτέλεσμα πολέμου, είτε ως κοινωνικό φαινόμενο,  οφειλόμενο στην ανηθικότητα, τον παράνομο πλουτισμό,  την εκμετάλλευση με λάδωμα, δημιουργεί γενικά μία παθογένεια που διαμορφώνει καταστάσεις.

"Ο ένας έπαιρνε το σπίτι του άλλου,  εκατομμύρια ακίνητα ήταν υπό κατάληψη.  Το τίμημα το πλήρωναν οι απλοί άνθρωποι.  Δηλαδή αυτό πού είχε συμβεί στην ίδια ήταν η απαράλλαχτη μοίρα των ανθρώπων σε αυτά τα χώματα."(σελ.233)

Η αγραμματοσύνη και η θρησκοληψία εκδηλώνεται ως ένα είδος παθολογίας επίσης!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα : "Μεγάλε Θεέ,μη μας απομακρύνεις ποτέ απ τη θρησκεία και τη λατρεία μας"(σελ.282)

Ποια κίνηση και από ποιόν θα είναι καθοριστική για την εξέλιξη της υπόθεσης;  Από ποιόν χειραγωγείται αυτή η εξέλιξη; Σε ποιο βαθμό υπάρχει διάβρωση σε πολιτικό επίπεδο και που οφείλεται; Θα βρεθεί σημείο συνεννόησης μεταξύ των ηρωίδων ή θα επέλθει οριστική ρήξη;  Είναι εφικτή η δικαίωση ή θα βρεθούν όλοι προ τετελεσμένων;

Με μία ανεπιτήδευτη αφηγηματική ροή και χωρίς τρανταχτά εκφραστικά μέσα, ο Λιβανελί, συγγράφει ένα ρεαλιστικό μυθιστόρημα αναπαριστώντας μία πραγματικότητα με προεκτάσεις στο πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι, χωρίς να εξιδανικεύει καταστάσεις.  "Το Σπίτι στον Βόσπορο" είναι ένα πρωτότυπο,  ευανάγνωστο βιβλίο που διατηρεί την ένταση στον αναγνώστη χαρίζοντάς του ένα ανατρεπτικό τέλος!

Νατάσα Μουτούση

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Περισσότερα για το βιβλίο εδώ