Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ γράφει η Αναστασία Δημακοπούλου για το βιβλίο "Τα τρία πρόσωπα της Εκάτης - Ελευθερία Μεταξά" Εκδόσεις Μίνωας!




"ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΚΑΤΗΣ"
 
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΕΤΑΞΑ
Εκδόσεις Μίνωας!

 

Παρακολουθώντας την συγγραφική πορεία της Ελευθερίας Μεταξά -ιδιαίτερα τα τρία τελευταία χρόνια- οφείλω να πω, ότι σε κάθε νέο συγγραφικό της πόνημα, ανακαλύπτω μία σταθερή εξέλιξη τόσο στην γραφή, όσο και στο ιδιαίτερα καλογραμμένο και «νοικοκυρεμένο» κείμενο.

Προσωπικά, μ΄ εντυπωσιάζει η πλούσια πλοκή των ιστοριών της, η ευρηματικότητά της, η ποικιλία των διαφορετικών θεμάτων με τα οποία καταπιάνεται κάθε φορά, ο φρενήρης ρυθμός δράσης και αγωνίας, -πετυχημένος συνδυασμός για ένα αξιόλογο αστυνομικό μυθιστόρημα- , το πόσο αναλυτικά εμπεριστατωμένοι είναι οι ήρωές της, οι συνεχείς ανατροπές με εξελίξεις απρόβλεπτες, που έρχονται και «κουμπώνουν» μεταξύ τους, σαν ένα τεράστιο παζλ με αμέτρητα κομμάτια - αρκετές είναι οι φορές που μ΄ έχουν «σπαζοκεφαλιάσει» στην κυριολεξία.
 
Το έκτο, κατά σειρά βιβλίο της, «Τα τρία πρόσωπα της Εκάτης» είναι ένα καταιγιστικό ψυχογραφικό θρίλερ που, εκτός του ότι ανταποκρίνεται σε όλα τα προαναφερθέντα, η μυστηριακή ατμόσφαιρα μέσα στην οποία εκτυλίσσεται η ιστορία, γοητεύει, καθώς η όλη πλοκή, σχετίζεται μ΄ ένα μυθικό πρόσωπο της αρχαιοελληνικής θρησκείας και μυθολογίας, την πολύμορφη και αμφίσημη θεότητα, Εκάτη.

Πρόκειται για ένα αμφιλεγόμενο μυθικό πρόσωπο, που ανά τους αιώνες συσχετιζόταν ποικιλοτρόπως, με τις εισόδους, τα σταυροδρόμια, χώρους, όπου τελούνταν και μυστηριακές τελετές προς τιμή της, επίσης με το φως, τη μαγεία, την νεκρομαντεία, καθώς και με την γνώση φαρμακευτικών και δηλητηριωδών βοτάνων.

Η εκτενέστερη αρχαιολογική μελέτη της Ελευθερίας Μεταξά είναι προφανής, απαραίτητη για να δώσει την ανάλογη ώθηση στην εξέλιξη της ιστορίας, αφού διαβάζοντας, διαπιστώνουμε ότι η τρίμορφη αυτή χθόνια θεότητα, είναι η δύναμη που κινεί όλα τα νήματα και τα πάντα περιπλέκονται γύρω από αυτή.
Όταν η Ελληνοαυστραλή ανθρωπολόγος Μάρθα Τζόουνς θα επιστρέψει στην Ελλάδα, προσκεκλημένη του ζεύγους Πατρίκιου, -ένα ζευγάρι φίλων και συνεργατών της αρχαιολόγων, θα εμπλακεί σε μία σκοτεινή υπόθεση, πέφτοντας και αυτή θύμα ενός υποχθόνιου ανθρώπου, του Απόλλωνα Ροδόπουλου.

Επρόκειτο για ένα μανιώδη συλλέκτη αρχαιοτήτων και παθολογικό λάτρη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, ο οποίος, με βασικό του κίνητρο το κέρδος, -το οποίο και εξασφάλιζε από την πώληση σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων- , αλλά και την δύναμη αυθυποβολής που ασκούσε επάνω του ο αρχαίος κόσμος, κατάφερε -πατώντας επί πτωμάτων σε μικρή ακόμα ηλικία- , ν΄ αναδειχθεί σ΄ έναν πανίσχυρο άνθρωπο με κύρος και τεράστια περιουσία.

Η εξέλιξη των δρώμενων της ιστορίας, λαμβάνει χώρα στο όμορφο νησί της Αίγινας, όπου, από αρχαιοτάτων χρόνων, προσφέρεται για αρχαιολογική έρευνα και ανασκαφές.

Εδώ, o Ροδόπουλος, έρχεται σε πρώτη επαφή με μια θρησκευτική αίρεση, που εκτελεί τελετουργικές πράξεις, αφιερωμένες στην Εκάτη. Γρήγορα διαπιστώνει, ότι δεν μπορεί ν΄ αντισταθεί στη γοητεία που ασκεί επάνω του, όλο αυτό το τελετουργικό σκηνικό, οι προκαθορισμένες κινήσεις, αυτή η άβουλη και τυφλή υπακοή όλων, στις οδηγίες του μύστη και αποφασίζει, ν΄ αναβιώσει ο ίδιος την λατρεία στην θεά Εκάτη, προσαρμόζοντάς τη στα δικά του μέτρα και σταθμά.

Ουσιαστικά, η Εκάτη αποτελούσε το μέσο εκείνο, που θα τον καθιστούσε παντοδύναμο, στα μάτια όλων, έτοιμων να θυσιαστούν για εκείνον. Η αίσθηση ότι κατείχε την δύναμη να εξουσιάζει άπαντες, προσφέροντας- μέσω τελετουργικών φόνων- σε μια αρχαία θεότητα το αίμα αθώων ανθρώπων, τον διέγειρε, καθιστώντας τον εαυτό του έναν επίγειο θεό.

Στην μυστηριώδη έρευνα για την εξιχνίαση των τελετουργικών φόνων λαμβάνει μέρος, ο αστυνόμος Βαρσάμης, προϊστάμενος του τμήματος ανθρωποκτονιών, ο οποίος, μαζί με την αρχαιολόγο Μάρθα Τζόουνς θ΄ αποτελέσουν ένα «αλλόκοτο δίδυμο», καθώς οι διαφορές τους, τόσο ηλικιακά, όσο και στο πνευματικό-μορφωτικό επίπεδο, είναι εμφανείς.

Ωστόσο, θα καταφέρουν, ύστερα από αιματηρές συμπλοκές, να φέρουν εις πέρας την υπόθεση και να βάλουν τέλος στο θανατηφόρο παιχνίδι, που προκαλεί η αρρωστημένη ματαιοδοξία και το παραλήρημα μεγαλείου ενός επικίνδυνου ανθρώπου.
«Τα τρία πρόσωπα της Εκάτης» είναι ένα καταιγιστικό ψυχολογικό θρίλερ που θα καθηλώσει τους αναγνώστες του.
 
Η ένταση και το σασπένς που νιώθεις, καθώς γυρίζεις τις σελίδες του, πλημμυρίζουν το είναι σου, παρακολουθείς πυρετωδώς τις εξελίξεις, αισθάνεσαι σα να βλέπεις μία κινηματογραφική ταινία συνεχόμενης δράσης και απίστευτων ανατροπών.
Οι ήρωες, απόλυτα ολοκληρωμένοι και αληθοφανείς σε παρασύρουν σε μια ξέφρενη και ανεξέλεγκτη πορεία δράσης με εντυπωσιακές εναλλαγές εικόνων, που μαγνητίζουν και ενεργοποιούν την σκέψη.

Μία συναρπαστική αστυνομική ιστορία με φρενήρεις ρυθμούς, που το θεωρώ σίγουρο, ότι θα εντυπωσιάσει τους αναγνώστες του καλού αστυνομικού μυθιστορήματος.

Αναστασία Δημακοπούλου
ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ 





Η Ελευθερία Μεταξά γεννήθηκε στο Αιγάλεω το 1970. Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών (τμήμα Φιλοσοφίας- Παιδαγωγικής- Ψυχολογίας), της δραματικής σχολής "Διομήδη Φωτιάδη" και του Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών ΑΝΤ1 (Τμήμα δημοσιογραφίας). Μιλάει αγγλικά. Μέχρι το 1998 εργάστηκε ως ηθοποίος, λαμβάνοντας μέρος σε θεατρικές παραστάσεις και τηλεοπτικές σειρές, ενώ το καλοκαίρι του 1998 δούλεψε στο δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 ως ασκούμενη δημοσιογράφος. Σήμερα εργάζεται ως φιλόλογος, ενώ παράλληλα ασχολείται με την επιμέλεια βιβλίων. Είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών. Το 2016 έλαβε μέρος στον 34ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό που προκήρυξε η Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών, αποσπώντας έπαινο για το διήγημά της "Το τελευταίο ταξίδι". Είναι παντρεμένη και έχει ένα γιο.
 
Τίτλοι βιβλίων της:
(2019) Τα τρία πρόσωπα της Εκάτης, Μίνωας
(2017) Ποιος σκότωσε την Ιφιγένεια;, Ωκεανός
(2016) Σπασμένος καθρέφτης, Ωκεανός
(2014) Μην κοιτάξεις πίσω, Ωκεανός
(2013) Μαύρα σαν τον έβενο μαλλιά, Ωκεανός
(2012) Όταν μιλούν τα φεγγάρια, Ωκεανός
 
Μεταφράσεις
(2019) Boudreaux, Donald J., Ελεύθερο εμπόριο, Φιλελεύθερος Τύπος Α.Ε.
(2019) Mises, Ludwig von, Ξεσκεπάζοντας τον μαρξισμό, Φιλελεύθερος Τύπος Α.Ε.
(2018) Al-Shaykh, Hanan, Οι περιστασιακές παρθένες, Ωκεανός
(2017) Dunne, Catherine, Τα χρόνια που ακολούθησαν, Ωκεανός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου