ΒΙΒΛΙΟ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Φίλες, φίλοι,

Σας καλωσορίζουμε στο blog της ομάδας ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ! Για πόσο μπορούμε να περιπλανηθούμε στον κόσμο του στοχασμού και της συνείδησης; Μέχρι πού αποδεχόμαστε το ελεύθερο πέταγμα της σκέψης; Κι όταν γυρίσουμε στο παρόν, στη λογική, στο «πρέπει», δεν θα πούμε ότι ήταν όνειρο, παράκρουση ή μέθη; Αυτό το ταξίδι της σκέψης στη μέθη και στο όνειρο ευελπιστεί να χαρίσει αυτή η ομάδα στον κάθε αναγνώστη. Να του δώσει φτερά για να ξεκινήσει το μαγικό σεργιάνι του σε έναν κόσμο απόλυτα αληθινό αλλά και τόσο ανεξερεύνητο, στον χώρο του βιβλίου που τόσο αγαπάμε. Και μαζί, να το στηρίξουμε με αγάπη, ήθος, ευγενικές προθέσεις, σκέψεις και πράξεις!

Γιούλη Τσακάλου

Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ, Κριτική άποψη της κας Αναστασίας Δημακοπούλου για το βιβλίο "Απαγορεύεται η είσοδος στον Θάνατο-Μάκης Ρουσομάνης"Εκδόσεις Πνοή!


περισσότερα για το βιβλίο εδώ





 Ως λάτρης της παράδοσης και της λαογραφίας του λαικού πολιτισμού, ο συγγραφέας Μάκης Ρουσομάνης, πλάθει με περισσή μαεστρία ένα μυθιστόρημα, που μας ταξιδεύει σε δύο εποχές στο χωροχρόνο! Από την μια, παραθέτει μια ιστορία της ελληνιστικής περιόδου που λαμβάνει χώρα το 160 π.Χ, στο Ασκληπιείο της Περγάμου και η οποία, είναι αλληλένδετη με γεγονότα και καταστάσεις μιας ερωτικής ιστορίας που συνέβη αιώνες αργότερα, στο τώρα, την σημερινή εποχή, σε Αθήνα και Σμύρνη! 

Δύο πόλεις που όσο διαφορετικές δείχνουν μεταξύ τους, τόσες ομοιότητες διατηρούν σε μυρωδιές, γεύσεις και ακούσματα, λαικές σοφίες και θρύλους! Παρασυρόμενος από τ΄αρώματα και τις μυρωδιές της γοητευτικής Μικρασιάτισσας Σμύρνης, στην διαμονή του εκεί και μετά από την επίσκεψή του στο Ασκληπιείο της Περγάμου, μ΄έξυπνο τρόπο, έπλεξε μύθο και δοξασίες της εποχής, με αληθοφανή σύγχρονα γεγονότα, για να εμπνευστεί ένα νέο βιβλίο, με τον ιδιαίτερο τίτλο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ ΘΑΝΑΤΟ! Ο συνδυασμός του βέβαια, με το εντυπωσιακό και ιδιαίτερο εξώφυλο, λογικό είναι, να προσελκύσει άμεσα το βλέμμα του αναγνώστη. 

Μία ιστορία έρωτα, αγάπης με αρκετή δόση μυστηρίου, σπαζοκεφαλιάζει τον αναγνώστη, ώστε ν΄αγωνιά για την έκβαση των εμπλεκόμενων ιστοριών, του τότε και του τώρα. Πώς είναι δυνατόν να παρεμβάλλεται στο σήμερα, μια ιστορία από την ελληνιστική περίοδο, η οποία θα χαράξει και την κατευθυντήρια οδό της κεντρικής ιστορίας του βιβλίου και σε άμεση συνάρτηση με την μυθοπλασία, θα δώσει στο τέλος μια απρόσμενη ανατροπή που εκπλήσσει! Ίσως όμως μια πιο ουσιαστική μελέτη του βιβλίου ή μια δεύτερη ανάγνωση -όπως έπραξα και γω-, κάποιο επιδέξιο μάτι να ξεχωρίσει τα σημεία εκείνα,- ομολογουμένως πολύ έντεχνα κρύβει ο συγγραφέας-, που προιδεάζουν και “κλείνουν το μάτι” στον αναγνώστη, να δεί σφαιρικά το βιβλίο και να ταιριάξει τις δύο ιστορίες! 

Πέργαμος Μικράς Ασίας160 π.Χ είναι η εποχή που αντανακλά η μία εκ των δύο ιστοριών....η Θέκλα μία νεαρή κοπέλα, υπεισέρχεται στον μακροσκελή διάδρομο με κίονες, που οδηγεί στο θεραπευτήριο του Ασκληπιού, καθώς το πρωινό της μέρας εκείνης διαπίστωσε δύο σημάδια στο αριστερό της μαστό. Υποβασταζόμενη από την μητέρα της και καθώς προχωρούσαν στο θεραπευτήριο, έκπληκτη βλέπει την επιγραφή με τίτλο “Eν ονόματι των θεών απαγορεύεται η είσοδος εις τον Θάνατον”. 




Επιγραφή που συγκλόνισε και τον ίδιο τον συγγραφέα, κατά την επίσκεψή του στον ιερό αυτόν χώρο και τον δανείστηκε ως τίτλο, για το νέο του βιβλίο. Η δεύτερη εκ των δύο ιστοριών τοποθετείται στην Αθήνα και στην Σμύρνη του 2013. Μία ερωτική ιστορία μεταξύ μιας καρκινοπαθούς νέας κοπέλας Ελληνίδας, της Θάλειας, που ζεί στην Αθήνα και ενός γοητευτικού Ανατολίτη μουσουλμάνου, ξεναγού στο επάγγελμα. Και οι δύο παντρεμένοι και γονείς ενός μικρού αγοριού. Ένα ταξίδι στην όμορφη Σμύρνη θα γίνει η αφορμή, ν΄αναδυθεί εκ των αιώνων μία προφητεία, που δικαιολογεί και το απροσδόκητο τέλος του βιβλίου. 

Άραγε ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ; ή υπάρχουν ανοιχτοί λογαριασμοί με το παρελθόν που ζητούν εκδίκηση; O συγγραφέας μέσα από ένα ταξίδι στο χωροχρόνο, συγκλονίζει και γοητεύει τον αναγνώστη, με τις όμορφες περιγραφικές εικόνες, τις ντοπιολαλιές, τις πλούσιες λαικές εκφράσεις! 

Γνώστης της τουρκικής γλώσσας, με μία πληθώρα λαικών και κλασικών ακουσμάτων, αποδεικνύει και σ΄αυτό το βιβλίο, την εξοικείωσή του με την κατά τόπο λαϊκή παράδοση! Ο χειμαρρώδης και περιγραφικός του λόγος εμπνέει τον αναγνώστη, να σεργιανίσει και αυτός στα παραδοσιακά λιθόκτιστα σοκάκια της πολυφημισμένης πόλης και στα περίτεχνα αρχοντικά, να γευτεί την θεσπέσια κουζίνα και να εισπνεύσει τ΄αναζωογονητικά αρώματα! Εικόνες, τόσο ζωντανές που ξεπηδούν από τις σελίδες του βιβλίου και σε μεταφέρουν με μαγικό τρόπο στον κόσμο τους, προκαλώντας συναισθήματα ανάλογα με αυτά των μικρών παιδιών στο άκουσμα παραμυθιών! 

Εν κατακλείδι, πλασμένο με αγάπη και σωστή τεχνική, το μυθιστόρημα του κ.Ρουσομάνη διαβάζεται με μία ανάσα! Ατμοσφαιρικό και μυστηριώδες, βασισμένο σε ιστορικές αλήθειες, μας καλεί να το ανακαλύψουμε. Διαβάστε το, θα σας εντυπωσιάσει! 

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ για την ομάδα
ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Ο Συγγραφέας



Ο Μάκης Ρουσομάνης γεννήθηκε στα Κύμινα Θεσσαλονίκης. Μεγάλωσε και σπούδασε στην Θεσσαλονίκη, και υπηρέτησε την στρατιωτική του θητεία στο πολεμικό ναυτικό. Το 2010 η συγγραφέας Αναστασία Καλλιοντζή του αφιέρωσε το βιβλίο της "Αγαστή Συνεργασία", ενώ την επόμενη χρόνια η Γλυκερία του αφιέρωσε το τραγούδι "Ο γλάρος" στο cd "Η αγάπη είναι ελεύθερη".
Την ίδια χρονιά έκανε την επιλογή τραγουδιών στο πρόγραμμα "Συνάντηση στην κοινή μας παράδοση", το οποίο παρουσιάστηκε στο Half note jazz των Αθηνών.
Έχει εργασθεί στον ιατρικό όμιλο Αθηνών (ΙΔΘ) για 7 έτη στο Γενικό χειρουργείο, ενώ σήμερα είναι υπάλληλος του Κ.Ε.Α.Τ.
Το "Σαν να είχε δει φάντασμα..." αποτέλεσε το πρώτο του βιβλίο.

 Τίτλοι βιβλίων!

(2017)Απαγορεύεται η είσοδος στον θάνατο, Εκδόσεις Πνοή
(2016) Άστρο φωτεινό θα βρει γιορτινό;, Όστρια Βιβλίο
(2015) Άυλος έρωτας, Εκδόσεις Έξη
(2014) Ο Μελένιος, το αηδόνι και ο τυφλός ποντικός, Όστρια Βιβλίο
(2013) Σαν να είχε δει φάντασμα, Ελληνική Πρωτοβουλία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου