ΒΙΒΛΙΟ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Φίλες, φίλοι,

Σας καλωσορίζουμε στο blog της ομάδας ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ! Για πόσο μπορούμε να περιπλανηθούμε στον κόσμο του στοχασμού και της συνείδησης; Μέχρι πού αποδεχόμαστε το ελεύθερο πέταγμα της σκέψης; Κι όταν γυρίσουμε στο παρόν, στη λογική, στο «πρέπει», δεν θα πούμε ότι ήταν όνειρο, παράκρουση ή μέθη; Αυτό το ταξίδι της σκέψης στη μέθη και στο όνειρο ευελπιστεί να χαρίσει αυτή η ομάδα στον κάθε αναγνώστη. Να του δώσει φτερά για να ξεκινήσει το μαγικό σεργιάνι του σε έναν κόσμο απόλυτα αληθινό αλλά και τόσο ανεξερεύνητο, στον χώρο του βιβλίου που τόσο αγαπάμε. Και μαζί, να το στηρίξουμε με αγάπη, ήθος, ευγενικές προθέσεις, σκέψεις και πράξεις!

Γιούλη Τσακάλου

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2016

Αποκλειστική συνέντευξη της κυρίας Λένα Μαντά στη Γιούλη Τσακάλου , ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Λένα Μαντά





Η γνωριμία μου με τη Λένα Μαντά απαριθμεί  πολλά  χρόνια! Έτσι, λοιπόν,  έχω δημιουργήσει μια εικόνα γι αυτήν στο μυαλό μου! Δεν ξέρω, όμως, κατά πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα! 



Λοιπόν, έχουμε και λέμε: 

Η Λένα Μαντά είναι η πιο ευπώλητη συγγραφέας στην Ελλάδα του σήμερα και ακριβώς γι’ αυτό πολεμήθηκε περισσότερο από τον οποιοδήποτε! Κάθε βιβλίο της πουλιέται σε πολλές δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα. Γράφει ένα μυθιστόρημα τον χρόνο, που κυκλοφορεί πάντα τον Μάιο. Εχει φανατικούς αναγνώστες και... κριτικούς εχθρούς. Δεν την ενδιαφέρουν οι ταμπέλες που της δίνουν. Θεωρεί ότι ο χρόνος θα κρίνει τους πάντες!
Η Λένα Μαντά μου έχει δώσει μαθήματα ζωής!  Πώς να πας παρακάτω χωρίς να σε αγγίζουν τα πικρόχολα σχόλια που ακούγονται γύρω σου! Αυτή η γυναίκα ειναι ενας μύθος από μόνη της .. και τον μύθο αυτό τον κέρδισε με το σπαθί της  εδώ και χρόνια!
Δυναμική όσο δεν πάει άλλο! Μεγάλη αγκαλιά για όσους αγγίξουν την ευαίσθητη χορδή της ψυχής της! Πληθωρική, μοιάζει με σύγχρονη εκδοχή της Λωξάντρας, που θα φροντίσει το σπιτικό του άντρα της, θα μαγειρέψει στα παιδιά της, θα παρηγορήσει τις φίλες της και στο τέλος θα αφηγηθεί στις χιλιάδες Ελληνίδες που τη διαβάζουν μια χορταστική ιστορία με αισιόδοξο τέλος, γιατί η σύγχρονη γυναίκα είναι κουρασμένη πολύ και έχει ανάγκη από μια γλυκιά κουβέντα.
Καλωσόρισες Λένα μου στο blog της ομάδας μας !!

1. Εχεις καθηλώσει με την γραφή σου χιλιάδες αναγνώστες. Μπορείς να μας πεις πώς προέκυψε η Συγγραφή βιβλίων;
Η συγγραφή ξεκίνησε στα παιδικά μου χρόνια και από τότε που ανακάλυψα πόσο πολύ μου άρεσε να χάνομαι σε ιστορίες που εγώ δημιουργούσα,  δεν σταμάτησα και ποτέ!  Τα βιβλία ήρθαν πολύ πολύ αργότερα, σχεδόν χωρίς να το καταλάβω!

2. Κάθε βιβλίο σου είναι ένας θησαυρός συναισθημάτων, εικόνων και χαρακτήρων. Από πού αντλείς όλες αυτές τις ιδέες;
Από ότι υπάρχει γύρω μου και αλληλεπιδρά μαζί μου. Κάθε τι που ζω, που ακούω, που μαθαίνω,  είναι ένα νέο μυθιστόρημα.  Καμιά φορά κι ένας άνθρωπος που γνωρίζω και με εντυπωσιάζει η προσωπικοτητα του,  γίνεται αφορμή για να γράψω!

3. Πότε μπήκε η συγγραφή στη ζωή σου; Υπήρξε κάποια αφορμή γι’ αυτό; Δεν θα σε ρωτήσω και ποιος διαβάζει πρώτος τα βιβλία σου γιατί το θεωρώ αυτονόητο οτι ειναι ο κ. Γιώργος (ο αντρας σου ) αυτό που μ ενδιαφέρει να μάθω είναι αν δεν του αρέσει τ ακούς ??
Η συγγραφή όπως σου είπα ξεκίνησε πολύ νωρίς.  Τα  βιβλία προέκυψαν, ο Γιώργος κινητοποιήθηκε και έτρεξε σε εκδότες. Και φυσικά είναι ο πρώτος που τα διαβάζει, όπως ξέρεις.  Μόνο που μέχρι στιγμής δεν έχει τύχει να μην του αρέσει κάτι!  Το μόνο που κάνει είναι ν ανακαλύπτει χρονικές ανακρίβειες και κάποια λάθη που φυσικά διορθώνω! 

4. Πότε περίπου άρχισες να νοιώθεις ασφαλής (εννοώ χρονικά) με τα γραπτά σου, ώστε να πλησιάσεις έναν εκδοτικό Οίκο και μάλιστα τις εκδόσεις Ψυχογιός; Και πόσο εύκολη ήταν αυτή η τόλμη, δεδομένου πως δεν πήγες σε κάποιον μικρότερο εκδοτικό που πιθανόν να σε αντιμετώπιζε πιό εύκολα!
Ποτέ δεν θα πήγαινα εγώ!  Ντρεπόμουν υπερβολικά!  Γι αυτό και το πήρε πάνω του εκείνος, γνωρίζοντας ότι εγώ δεν θα έκανα καμία κίνηση!  Παρ όλα αυτά,  όταν με ρώτησε για τους εκδοτικούς που προτιμούσα, δεν σκέφτηκα κανέναν μικρό! Δεν ξέρω γιατί.  Υποθέτω ότι από μικρή, έβαζα πάντα υψηλούς στόχους,  δεν συμβιβαζόμουν και δεν ήθελα τίποτα μικρό.... Για μένα ήταν πάντα ή άσπρο ή μαύρο! 

5. Πόσο δύσκολη είναι ή ήταν η συνύπαρξη με άλλους συγγραφείς παλαιότερους από σένα που προϋπήρχαν στον εκδοτικό σου οίκο;
Πανεύκολη! Είχα επίγνωση της θέσης μου και αντιμετώπισα με σεβασμό που όφειλα ούτως ή άλλως, σε καταξιωμένους ομότεχνους! Θυμάμαι ακόμα το δέος μου μπροστά στον κύριο Καρακάση ή στον κύριο Πολυράκη. Και σε βεβαιώνω ότι από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει! Υποκλίνομαι  στην ιστορία τους και στο έργο τους. 

6. Πώς διαχειρίζεσαι όλες τις ιδιότητες που έχεις στη ζωή σου, αφού πέρα από συγγραφέας, υπηρετείς κι άλλους ρόλους;
Τώρα που τα παιδιά μου μεγάλωσαν και έφυγαν από το σπίτι ακολουθώντας τον δρόμο τους ως όφειλαν είναι πιο εύκολο. Πριν ήταν επίπονο να τρέχω να τα προλάβω όλα χωρίς να λείψω σε κανέναν!  Την "πλήρωνε" ο ύπνος και η ξεκούραση μου, αλλά άξιζε τον κόπο! 

7. Η Συγγραφή ενός βιβλίου από ό,τι γνωρίζω θέλει χρόνο, για να πάρει μορφή στο μυαλό του Συγγραφέα και χρόνο για να υλοποιηθεί. Μίλησέ μας γι’ αυτό. Πώς διαχειρίζεσαι το συγγραφικό σου χρόνο;
Περισσότερο χρόνο,  μου παίρνει όταν γεννιέται μια νέα ιστορία και μέχρι αυτή να ωριμάσει μέσα μου, παρά να την γράψω! Την αφήνω να αναδύεται σιγά και αργά μέσα μου. Δεν βιάζομαι να ξεκινήσω. Το νιώθω  όταν είμαι έτοιμη και δεν σταματάω από την ώρα που θα γράψω την πρώτη παράγραφο.  Και να σου συμπληρώσω. ...Όταν το ταξίδι αρχίσει, κάθε λεπτό που περνάω μακριά από τους ήρωες και την  ιστορία μου, είναι οδυνηρό!  Γράφω καθημερινά, ξεκινώντας πολύ νωρίς το πρωί, μέχρι το μεσημέρι που το μυαλό μου είναι πιο καθαρό! Το απόγευμα, συνήθως διαβάζω και διορθώνω. Γενικά η περίοδος που γράφω,  είναι λίγο. ...άνω κάτω!
8. Τελευταία βλέπουμε μια τάση στα βιβλία σου να χρησιμοποιείς στοιχεία αστυνομικού μυθιστορήματος.  Θα τολμούσες ένα αμιγώς αστυνομικό βιβλίο;
Αυτό δεν το ξέρω!  Ποτέ μην λες ποτέ στην ζωή σου!  Αυτό είναι ένα μότο για μένα!  Δεν είναι θέμα τόλμη ή θάρρους,  αλλά ζήτημα έμπνευσης! 

9. Αλήθεια, τι άποψη έχεις για τους νέους Συγγραφείς; Ξεχωρίζεις κάποιους απ’ αυτούς; Σου έχει τύχει, για παράδειγμα, να διαβάσεις κάποιο βιβλίο νέου συγγραφέα και να πεις «εδώ είμαστε!» ;
Φυσικά! Πολλές φορές! Χαρακτηριστικά, θα σου αναφέρω την περίπτωση του Πασχάλη Πράντζιου!  Διάβασα το Περί ανέμων και γάτων και μετά το Λιωμένο μολύβι και θεωρώ ότι έχει να δώσει πολλά! Το ίδιο συνέβη με την Τέσσυ Μπάιλα και την Σοφία Βόικου! Γι αυτό λέω και επαναλαμβάνω ότι έχουμε ένα θαυμάσιο δυναμικό Ελλήνων συγγραφέων! 

10. Είσαι μια συγγραφέας καταξιωμένη στο χώρο σου. Τι θα έλεγες σ’ έναν νέο συγγραφέα, αν σου ζητούσε να του πεις το μυστικό της επιτυχίας σου;
Θα του έλεγα να μην πιστεύει σε τέτοια παραμύθια! Η επιτυχία, όπου κι αν την συναντάμε, είναι πάντα αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και επιμονής. Είτε πετύχαμε στην δουλειά μας, είτε στον γάμο μας, είτε στις σχέσεις μας γενικότερα, είναι γιατί δώσαμε αγώνα, σπρώξαμε θάλασσα, όπως λέω εγώ και ήρθε και η επιτυχία. Αν όμως έχουμε την απαίτηση να πετύχουμε με το ξεκίνημα τότε να λάβουμε υπόψη μας, πώς όσα έρχονται εύκολα, άλλο τόσο εύκολα....καίγονται! 


11. Το γράψιμο για πολλούς συγγραφείς είναι μια μορφή διεξόδου στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους ζωή. Κάτι σαν φυγή!  Για σένα τι ακριβώς είναι η συγγραφή; Είναι φυγή, είναι εκτόνωση ψυχοθεραπευτική, είναι συνήθεια, τρόπος βιοπορισμού;
Είναι ανάγκη, τελεία! Γράφω γιατί δεν μπορώ να κάνω αλλιώς! Γράφω γιατί λατρεύω τα ταξίδια του μυαλού και της ψυχής μου. Είναι ο δικός μου κόσμος και είμαι απόλυτα ευτυχισμένη όταν βρίσκομαι χαμένη στις ιστορίες μου!

12. Επειδή προσωπικά μ’ εκνευρίζουν οι «ταμπέλες» στη λογοτεχνία, θα ήθελα να μου πεις τι είναι τελικά αυτό το «ροζ» που με τόση απαξίωση χρεώνουν αρκετοί σε κάποια βιβλία;  
Αν εκνευρίζουν εσένα, φαντάσου πόσο βγάζουν εμένα από τα ρούχα μου! Αλλά αν καθίσω να σου αναλύσω, θα είναι σαν ν αποδέχομαι αυτή τη ιστορία που πραγματικά δεν ενδιαφέρει κανέναν άλλον, εκτός από τους ίδιους εκείνους που προσπαθούν να επινοήσουν τρόπους να μειώσουν ή να προσβάλλουν, όχι μόνο τους συγγραφείς, αλλά και το αναγνωστικό κοινό! Οι αναγνώστες δεν δίνουν σημασία σε τίποτα από αυτά! επιλέγουν με τα δικά τους κριτήρια, ποιο βιβλίο θα βάλλουν στην καρδιά τους!

13. Την εποχή της μεγάλης φτώχειας και δυστυχίας ενός ολόκληρου λαού, του ελληνικού, πόσο εύκολο είναι ένα βιβλίο αξιόλογο να πουλήσει;
Δεν ξέρω αν θα πουλήσει εύκολα ή δύσκολα, πάντως ξέρω ότι θα διαβαστεί κι αυτό είναι το σημαντικό!  Λίγο ο...εσωτερικός δανεισμός μεταξύ φίλων, λίγο οι βιβλιοθήκες που επιτελούν σπουδαίο έργο στις μέρες μας και όσοι αγαπούν την ανάγνωση,  βρίσκουν τρόπο να μην χάσουν την επαφή!

14.  Όλη αυτή η ομολογούμενη διασημότητα άλλαξε καθόλου τον χαρακτήρα της Λένας Μαντά;
Δεν έχω αλλάξει Γιούλη μου. Δεν θα  μπορούσα άλλωστε. Ήμουν μεγάλη και ώριμη όταν ήρθε η αναγνωρισιμότητα και επιπλέον είχα δύο παιδιά, το ένα στην εφηβεία και έπρεπε να περάσουν ομαλά την εποχή που ο κόσμος άρχισε να με σταματάει στον δρόμο για να μου μιλήσει ή με έβλεπαν στην τηλεόραση και σε κάποια περιοδικά.  Επιπλέον δε είμαι μάλλον...αγύριστο κεφάλι! 

15. Ένα γεγονός, μια χαρούμενη ή λυπηρή κατάσταση, (δεδομένου πάντα πως οι Συγγραφείς και το λέω μετά λόγου γνώσης, είναι πολύ ιδιαίτερα άτομα, ελαφρώς απόμακρα, χαμένοι στις σκέψεις τους) ,πόσο μπορεί να σε επηρεάσει ;
Πάρα πολύ! Κατ αρχήν είναι στιγμές που αισθάνομαι. ..διχασμένη προσωπικοτητα! Είμαι η Λένα της συγγραφής, χαμένη στον κόσμο της και την άλλη στιγμή, προσγειώνομαι έτοιμη ν αντιμετωπίσω τα καθημερινά, χαρούμενα ή όχι, να βρω λύσεις να γίνω η πρακτική γυναίκα, της καθημερινότητας! Απλώς λόγω ζωηρής φαντασίας και   μιας υπερευαισθησίας, οι αντιδράσεις μου είναι πιο. ..έντονες! 

16.  Εκανες κάτι στην ζωή σου που το μετάνιωσες;  Θα άλλαζες κάτι, αν μπορούσες να γυρίσεις το χρόνο πίσω;
Εδώ θα σου απαντήσω με ένα ρητό: Είμαι εγώ, κάθε τι που μου έχει τύχει. ... Αν άλλαζα
κάτι λοιπόν στο χθες, δεν θα ήμουν η Λένα του σήμερα!

17. Σε ένα Συγγραφέα συνηθίζεται να ρωτούν στο τέλος μιας κουβέντας, τι ετοιμάζει τώρα. Δεν θα ξεφύγω από το πλαίσιο και σε ρωτώ ευθέως τι ετοιμάζεις και σε ποιό στάδιο είναι;
Το επόμενο μυθιστόρημα έχει ήδη παραδοθεί στις εκδόσεις Ψυχογιός και θα κυκλοφορήσει τον προσεχή Μάιο όπως πάντα, αλλά είναι πολύ νωρίς για να πούμε κάτι γι αυτό! 


Σ ευχαριστώ πολύ Λένα μου για το χρόνο που διέθεσες!! σου εύχομαι νασαι πάντα δημιουργική με πολλές εμπνεύσεις  ωστε όλοι εμείς που σε γνωρίσαμε και σε αγαπήσαμε να μπορούμε να κρατάμε τα βιβλία σου στα χέρια μας για πολλά πολλά χρόνια ακόμα !! 

Σ αγαπάμε λέμεεεεεεεεεεεεε !!

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ


Η ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη αλλά ήρθε στην Ελλάδα σε μικρή ηλικία. Σπούδασε νηπιαγωγός χωρίς ποτέ να θελήσει να ασκήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα. Επί τρία χρόνια είχε δικό της θίασο κουκλοθέατρου, με έργα δικής της συγγραφής. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε τοπικές εφημερίδες και για δύο χρόνια διετέλεσε διευθύντρια προγράμματος σε ραδιοφωνικό σταθμό των βορείων προαστίων. Είναι παντρεμένη, έχει δύο παιδιά και μένει μόνιμα στο Καπανδρίτι. Βραβεύτηκε «Συγγραφέας της Χρονιάς» το 2009 και το 2011 από το περιοδικό Life & Style. To βιβλίo της ΘΕΑΝΩ, Η ΛΥΚΑΙΝΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ έχει μεταφραστεί και στα τουρκικά, ενώ το μυθιστόρημά της ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ κυκλοφορεί στα αλβανικά, στα ιταλικά και στα ισπανικά, ενώ σύντομα θα εκδοθεί και στα αγγλικά. Το ΕΡΩΤΑΣ ΣΑΝ ΒΡΟΧΗ κυκλοφορεί στα αλβανικά, ενώ το ΒΑΛΣ ΜΕ ΔΩΔΕΚΑ ΘΕΟΥΣ, που έγινε τηλεοπτική σειρά στην Κύπρο και την Ελλάδα, έχει μεταφραστεί στα κινεζικά και στα βουλγαρικά. Τέλος, το ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΚΑΦΕΣ ΣΤΗ ΧΟΒΟΛΗ έχει κυκλοφορήσει στα αλβανικά. Τα βιβλία της έχουν πουλήσει περισσότερα από 1,5 εκατομμύριο αντίτυπα. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ έχουν εκδοθεί δεκατρία μυθιστορήματά της, καθώς και δύο συλλογές διηγημάτων.


Περισσότερα για τη συγγραφέα μας εδώ :

Το νέο της πόνημα 

Βίντεο του βιβλίου :



Γιούλη Τσακάλου 
ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΙΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου