ΒΙΒΛΙΟ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Φίλες, φίλοι,

Σας καλωσορίζουμε στο blog της ομάδας ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ! Για πόσο μπορούμε να περιπλανηθούμε στον κόσμο του στοχασμού και της συνείδησης; Μέχρι πού αποδεχόμαστε το ελεύθερο πέταγμα της σκέψης; Κι όταν γυρίσουμε στο παρόν, στη λογική, στο «πρέπει», δεν θα πούμε ότι ήταν όνειρο, παράκρουση ή μέθη; Αυτό το ταξίδι της σκέψης στη μέθη και στο όνειρο ευελπιστεί να χαρίσει αυτή η ομάδα στον κάθε αναγνώστη. Να του δώσει φτερά για να ξεκινήσει το μαγικό σεργιάνι του σε έναν κόσμο απόλυτα αληθινό αλλά και τόσο ανεξερεύνητο, στον χώρο του βιβλίου που τόσο αγαπάμε. Και μαζί, να το στηρίξουμε με αγάπη, ήθος, ευγενικές προθέσεις, σκέψεις και πράξεις!

Γιούλη Τσακάλου

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016

ΠΡΟΤΑΣΗ : Αγάπα το ή Παράτα το - Ιφιγένεια Τέκου , Εκδόσεις Λιβάνη

Αυτό το εφηβικό, τρυφερό μυθιστόρημα της Ιφιγένειας Τέκου είναι από τα καλύτερα που έχω διαβάσει φέτος !!έχει γραφεί με τόση αγάπη προς τους εφήβους!!



Θέλω να μοιραστώ μαζί σας μερικά αποσπάσματα του εξαιρετικού αυτού βιβλίου !!


Αγάπα το ή παράτα το... Να δίνεις όλο σου το είναι στα πρόσωπα και τα πράγματα που αγαπάς. Να μη λυπάσαι τον κόπο και την προσπάθεια. Κι αν, παρ’ όλα αυτά, δε σου βγαίνει, παράτα τα δίχως τύψεις και δεύτερες σκέψεις και προχώρα σε άλλα (σελ. 194-195).


Ποιος κλαίει πάλι; Ποιος άλλος; Η μητέρα μου... Ξέρεις όταν ήμουν μικρή, πίστευα ότι ήσουν μια όμορφη νεραΐδα με μαγικές δυνάμεις, που άλλο δεν ήθελε από το να με προστατεύει. Σκαρφάλωνα στην αγκαλιά σου και βυθιζόμουν στα μαύρα, πυρωμένα σαν το κάρβουνο μάτια σου κι έσμιγε η μυρωδιά του μοσχοσάπουνου που ανέδιδες με το φεγγαρίσιο τραγούδι σου. Σ΄ έβλεπα να προχωράς με τα ντελικάτα αλαφροσάλευτα βήματά σου, κι η καρδιά σου με αναπετάριζε με όνειρα και στοργή... (σελ. 114).

και      το δικό μου αγαπημένο !!


Καλύτερα να ξεκουραστώ μπας και βγούμε καμιά βόλτα το βράδυ . Τι  μπορώ να διαβάσω τώρα; Λουντέμη ή άρλεκιν;  Ένα Παιδί Μετράει Τ’ Άστρα versus Μια Νύχτα στη Λίμνη. Σόρι κύριε Λουντέμη μου. Ξερετε πως είστε ο αγαπημένος μου ever, όμως αυτές τις μέρες δεν ξέρω, με τραβάνε τα άτιμα τα ρομάντζα, αυτά τα γνήσια, καλά αισθηματικά που σου βάζουν ιδέες. Μπορεί η υπόθεση να είναι copy paste σε όλα, όμως τουλάχιστον το ξέρεις, για να μη σου πω το θέλεις κιόλας. Έχω συνηθίσει τώρα πια την ιστορία. Αυτός τη θέλει κι έχει λεφτά και γοητεία. Εκείνη είναι κούκλα και άβγαλτη. Του κάνει νάζια, υπάρχουν παρεξηγήσεις και τελικά παντρεύονται. Αχ αυτό το happy end! Το θέλω, το ζητάω! Πέρυσι είχα  αγοράσει ένα βιβλίο της ξένης λογοτεχνίας που μου το σύστησαν από το βιβλιοπωλείο για αστεράτο. Το ξεκινάω, όλα καλά κι όλα ωραία. Πάθος, νάζια, αστεία, έξυπνες ατάκες κομπλέ. Και μου κοτσάρει στο τέλος ένα end που μόνο happy δεν το έλεγες.  Πάνω που τα βρήκανε οι δύο ήρωες, η κοπέλα πέθανε από μια ανίατη ασθένεια. Έλεος!  Αγαπητή μου Αγγλίδα συγγραφέα θα με τρελάνεις; Γιατί πλασάρεις το βιβλίο σου ως νεανικό αισθηματικό και βάζεις στο εξώφυλλο πεταλούδες, καρδιές κι έναν παίδαρο; Για να το αγοράσω και μετά να πάθω…φρίκη; Στο δηλώνω. Στα ρομαντικά μου αναγνώσματα δεν χωράνε ανίατες ασθένειες, τελειωτικοί χωρισμοί, κλάματα και οδυρμοί. Θέλω να ζήσω το όνειρο. Θέλω να νιώσω αυτό που δεν έχω. Θα μου πεις και την ανίατη αρρώστια δεν την έχω, φτου φτου κι έξω από δω, όμως ευχαριστώ δεν θα πάρω (σελ. 61-62)

Εύχομαι σ αυτά τα ονειροπόλα μάτια πάντα ψηλά γιατί το αξίζουν !!

Κάποιες εξαιρετικές  κριτικές που ξεχώρισα για το  βιβλιο :
κυρία Μαίρη Κοντζογλου εδώ
κυρία Ευδοξία Κολυδάκη εδώ
κυρία Κική Παπαδάτου εδώ 
Από το CNN εδώ 
Βιογραφία συγγραφέως:



Η Ιφιγένεια Τέκου γεννήθηκε και μεγάλωσε στις όμορφες γειτονιές της Άνω Κυψέλης. Σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και αργότερα πήρε μεταπτυχιακό τίτλο από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Εργάστηκε ως διοικητική υπάλληλος για αρκετά χρόνια σε διάφορες πολυεθνικές εταιρείες, έκανε μεταφράσεις και ιδιαίτερα μαθήματα σε παιδιά. Το πρώτο της βιβλίο κυκλοφόρησε το 2014 από τις εκδόσεις Κέδρος με τίτλο Μνήμες χαμένες στην άμμο και το δεύτερο από τις εκδόσεις Διόπτρα με τίτλο Θάλασσες μας χώρισαν.
  

Την Ιφιγένεια Τέκου θα την βρείτε στο facebook εδώ
Περισσότερα  εδώ 
 

Γιούλη Τσακάλου
ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου