ΒΙΒΛΙΟ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Φίλες, φίλοι,

Σας καλωσορίζουμε στο blog της ομάδας ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ! Για πόσο μπορούμε να περιπλανηθούμε στον κόσμο του στοχασμού και της συνείδησης; Μέχρι πού αποδεχόμαστε το ελεύθερο πέταγμα της σκέψης; Κι όταν γυρίσουμε στο παρόν, στη λογική, στο «πρέπει», δεν θα πούμε ότι ήταν όνειρο, παράκρουση ή μέθη; Αυτό το ταξίδι της σκέψης στη μέθη και στο όνειρο ευελπιστεί να χαρίσει αυτή η ομάδα στον κάθε αναγνώστη. Να του δώσει φτερά για να ξεκινήσει το μαγικό σεργιάνι του σε έναν κόσμο απόλυτα αληθινό αλλά και τόσο ανεξερεύνητο, στον χώρο του βιβλίου που τόσο αγαπάμε. Και μαζί, να το στηρίξουμε με αγάπη, ήθος, ευγενικές προθέσεις, σκέψεις και πράξεις!

Γιούλη Τσακάλου

Πέμπτη, 5 Οκτωβρίου 2017

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ Κριτική άποψη της κας Αναστασίας Δημακοπούλου "Στα βελούδινα ίχνη του δολοφόνου-Χρήστος Αναστασόπουλος"Εκδόσεις Πνοή!

Ένα γκριζωπό γατίσιο πατουσάκι ξεπροβάλλει στο ευφάνταστο εξώφυλλο, σε μαύρο φόντο, του νέου βιβλίου του Χρήστου Αναστασόπουλου, Στα βελούδινα ίχνη του δολοφόνου! 
Θεικό;; 
Ποιο ταραχοποιό στοιχείο διαταράσσει την γαλήνη και την μεσημεριανή σιέστα του λατρεμένου μου τετράποδου; Διαβάζοντας, από τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας του -ωθούμενη από τρελή περιέργεια- τις πρώτες σελίδες του βιβλίου, διαπιστώνω 'ιδίοις όμμασι', ότι μ΄αυτόν τον τρόπο ξεκινάει το εναλλακτικό αυτό, αστυνομικό μυθιστόρημα του ταλαντούχου συγγραφέα! 
Ρίχνοντας μια ματιά στο οπισθόφυλλο, ξετρελαμένη, διαπιστώνω ότι τ΄αγαπημένα μου κατοικίδια, εξελίσσονται σε πρωταγωνιστές και μάλιστα σ΄επίδοξους ντετέκτιβ, προκειμένου να εξιχνιάσουν την δολοφονία της κυράς τους και να φέρουν στο φως στοιχεία των πιθανών υπόπτων, ξεκινώντας φυσικά από τ΄άτομα που απαρτίζουν το περιβάλλον της και τα έχοντα δοσοληψίες με το ατελιέ της γατο-κυράς τους, της Πίτσας. 
Λόλα και Σαλώμη, δύο αξιολάτρευτες γάτες, τροφαντές και πανέξυπνες, με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τις κάνει αξιολάτρευτες, οικειοποιούνται την ανθρώπινη συμπεριφορά και μέσα από απίστευτους, χιουμοριστικούς διαλόγους, βγάζουν προς τα έξω, ύποπτες συμπεριφορές, ιδιαιτερότητες και χαρακτηριστικά των πιθανών δολοφόνων της κυράς τους. 
Οι διάλογοι μεταξύ τους, απολαυστικοί, μ΄έκαναν να γελάσω σε αρκετά σημεία, εισβάλλοντας σ΄έναν “γατίσιο” κόσμο, που εμείς οι άνθρωποι αδυνατούμε να κατανοήσουμε και όμως, αυτά τα ευέλικτα αιλουροειδή, μέσα από τον δικό τους κώδικα συμπεριφοράς και ''νόρμες” επικοινωνίας, αποδεικνύουν πόσο αυτάρκη και ξεχωριστά είναι! 
Παρατηρώντας με ιδιαίτερη αγάπη και ενδιαφέρον, μελετώντας σε καθημερινή βάση τις εκφάνσεις της συμπεριφοράς των αξιαγάπητων αυτών τετράποδων,- μια που ο συγγραφέας τυχαίνει χρόνια ιδιοκτήτης του υπέροχου αυτού ζεύγους γατιών-, τις κάνει πρωταγωνίστριες στην εξιχνίαση ενός μυστήριου φονικού, δίνοντάς τους ανθρώπινη μιλιά και βγάζοντας “στην φόρα”, - μετά από δική τους σιωπηρή παρατήρηση-, όσα γνωρίζουν, για την προσωπική ζωή των ατόμων που περιβάλλουν την αφεντικίνα τους!
Ο συγγραφέας δεν διστάζει, αλλά τολμάει με διακριτικότητα και πάντα μέσα από τον διάλογο των δύο τριχωτών τετράποδων, να ξετυλίξει τις ζωές ατόμων με ιδιαίτερη συμπεριφορά, “αποκλίνουσα” από το κοινωνικώς αποδεκτό πρότυπο, βάζοντας σε σκέψη και ιντριγκάροντας τον αναγνώστη, ν΄αποδεχθεί τις συμπεριφορές αυτές, σαν μέρος του κοινωνικού συνόλου, άσχετα αν ταυτίζεται με αυτές ή όχι. 
Μ΄αυτόν τον τρόπο, ξεδιπλώνονται σταδιακά, ενοχές και “λανθάνουσες” εκδοχές συμπεριφοράς, φαινομενικά φυσιολογικών ατόμων, όπως της Πίτσας, του Στάθη, της Φρόσως και του Σωτήρη, οι οποίες ενδέχεται να σοκάρουν από την μια και απο την άλλη να προβληματίσουν. 
Προσωπικά θεωρώ το βιβλίο ένα ιδιαίτερα εμπνευσμένο σενάριο, στο οποίο ξετυλίγεται μια διαφορετική ιστορία μυστηρίου, ειδικά για τους λάτρεις του ζωηρού και πανέξυπνου τετράποδου! 
Το δε τέλος, ανατρεπτικό και κωμικό, μπορεί να ξενίσει ορισμένους, εγώ όμως γέλασα αρκετά, υποκλινόμενη στην φαντασία του συγγραφέα, θέλοντας να δώσει μία χιουμοριστική χροιά στην εναγωνιώδης απόπειρα των δύο τετράποδων συγκάτοικων, να βρούν τον δολοφόνο! 


Ο Χρήστος Ε. Αναστασόπουλος γεννήθηκε την Τρίτη, 1η του Μάρτη το 1977, που το χιόνι έπεφτε πυκνό. Οι πρώτες μουσικές που τον συντρόφευσαν ήταν αυτές της Disco, της Pop, μα και των κλαρίνων που ακούγονταν στη διαπασών καθημερινά. Ολοκλήρωσε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Πολυκλαδικό Λύκειο της Ηλιούπολης, κι αμέσως μετά τη στρατιωτική θητεία φοίτησε στη Σχολή Σχεδίου Μόδας Βελουδάκης. Το 1999 ξεκίνησε να εργάζεται ως στυλίστας σε περιοδικά, τηλεοπτικές εκπομπές και σειρές, ενώ ως ενδυματολόγος έφτιαξε τα κοστούμια για αρκετές θεατρικές παραστάσεις. Το 2007 παρουσίασε τις πρώτες του collection ρούχων ενώ ταυτόχρονα ολοκλήρωσε τα πρώτα του μυθιστορήματα. Μιλάει αγγλικά και πλέον λίγα ιαπωνικά. Όταν δεν γράφει ή δεν κατασκευάζει ρούχα, ζωγραφίζει σε καμβάδες, ξύλα, πέτρες ή τοίχους. Το πρώτο του μυθιστόρημα, Ο κλειδούχος και ο γιος του φεγγαριού, απέσπασε εξαιρετικές κριτικές από τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας, ενώ ακολούθησαν το 3, το Καλοκαίρι – Η πτώση του αόρατου πέπλου και το συλλογικό έργο Οίκος νυφικών. Από τις εκδόσεις Πνοή κυκλοφορεί το αστυνομικό του μυθιστόρημα, Στα βελούδινα ίχνη του δολοφόνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου