ΒΙΒΛΙΟ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Φίλες, φίλοι,

Σας καλωσορίζουμε στο blog της ομάδας ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ! Για πόσο μπορούμε να περιπλανηθούμε στον κόσμο του στοχασμού και της συνείδησης; Μέχρι πού αποδεχόμαστε το ελεύθερο πέταγμα της σκέψης; Κι όταν γυρίσουμε στο παρόν, στη λογική, στο «πρέπει», δεν θα πούμε ότι ήταν όνειρο, παράκρουση ή μέθη; Αυτό το ταξίδι της σκέψης στη μέθη και στο όνειρο ευελπιστεί να χαρίσει αυτή η ομάδα στον κάθε αναγνώστη. Να του δώσει φτερά για να ξεκινήσει το μαγικό σεργιάνι του σε έναν κόσμο απόλυτα αληθινό αλλά και τόσο ανεξερεύνητο, στον χώρο του βιβλίου που τόσο αγαπάμε. Και μαζί, να το στηρίξουμε με αγάπη, ήθος, ευγενικές προθέσεις, σκέψεις και πράξεις!

Γιούλη Τσακάλου

Δευτέρα 12 Απριλίου 2021

Γράφει η Γιούλη Τσακάλου για τη συγγραφέα Νάγια Δαλακούρα - Εκδόσεις Κλειδάριθμος

 

ΝΑΓΙΑ ΔΑΛΑΚΟΥΡΑ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ

 

Εχω πάψει εδώ και καιρό να κάνω αφιερώματα ή να αναφέρομαι αποκλειστικά σε συγγραφείς που με ενθουσιάζουν κατά καιρούς! σήμερα θέλω να κάνω μια μικρή εξαίρεση συγχωρέστε με γιατί εχω εντυπωσιαστεί!!

Πρόκειται για την συγγραφέα ΝΑΓΙΑ ΔΑΛΑΚΟΥΡΑ από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ

κυκλοφορεί το δεύτερο βιβλίο της Κομοτηναίας συγγραφέως Νάγιας Δαλακούρα με τίτλο «Θράσσα: Η μάγισσα της Θράκης».

Eνα μυθιστόρημα με φόντο την οροσειρά της Ροδόπης και το πολυπολιτισμικό ψηφιδωτό της Θράκης, που είναι τόπος ιδιότροπων θεών και γενναίων ανθρώπων.

Σχετικά με το νέο της βιβλίο, η Κομοτηναία συγγραφέας χαρακτηριστικά τόνισε «ήθελα πολύ να γράψω για τον τόπο μου για την Θράκη».

Το βιβλίο αποτελεί μυθοπλασία με έντονο το άρωμα της Θράκης και όπως είπε και η δημιουργός του «είναι πολύ δύσκολο να το ζυγίσεις και να δεις με ποιο τρόπο θα το αποδώσεις γιατί δεν είναι ούτε ακαδημαϊκό, γιατί ήθελα να γράψω μια μυθοπλασία εποχής, η οποία ωστόσο να έχει ένα πολύ σαφές ιστορικό και γεωγραφικό και εθνογραφικό υπόβαθρο και αρχαιολογικό εκ των πραγμάτων […]. Με ενδιαφέρει πάρα πολύ μέσα από το βιβλίο να προσελκύσει τον αναγνώστη, ώστε στο μέλλον να επισκεφτεί αυτά τα τοπία, αρχαιολογικούς χώρους και μη».

Συμπληρωματικά, η ύπαρξη του συγκεκριμένου μυθιστορήματος οφείλεται σύμφωνα με την ίδια «στους περιπάτους και στην αγάπη μου για τον τόπο μου», ενώ σημείωσε ότι περιλαμβάνεται μέσα στο βιβλίο ένα ευρύ φάσμα των πτυχών της Θράκης «από τοπογραφία μέχρι και γαστρονομία».

 

Λίγα λόγια για το βιβλίο

 

Οροσειρά Ροδόπης, σωτήριον έτος 1206: Στη σκιά των βουνών της Ροδόπης, που από αιώνες χωρίζουν και ενώνουν τους ανθρώπους, σταυροφόροι και Βούλγαροι σεργιανούν ανενόχλητοι στις βυζαντινές καστροπολιτείες. Εκεί, ο παγανισµός παλεύει µε τον χριστιανισµό, σκοτεινές µμαγγανείες αποτελούν αναπόσπαστο κοµµάτι της καθηµερινότητας, κακόφημα καπηλειά µμετατρέπονται σε τόπους εξοµολογήσεων και µια νεαρή Θράσσα αγωνίζεται να ισορροπήσει ανάµεσα σε δύο ανισόρροπους κόσµους.

Με φόντο το πολυπολιτισµικό ψηφιδωτό της Θράκης, τόπο ιδιότροπων θεών και γενναίων ανθρώπων, ο συναρπαστικός κόσµος του περιθωρίου συναντά τους λόγιους ιππότες της ∆ύσης και µυηµένοι φρουροί µυστικών ταγµάτων δεσµεύονται µε όρκους σιωπής.

Στον επικό αυτό κόσµο, η Ζωή, Θράσσα αρχοντοπούλα από τη Μοσυνούπολη, αναζητεί επίμονα την ταυτότητά της. Στο ταξίδι της στα κάστρα της Θράκης θα τη συντροφεύουν άγιοι και δαίµονες, πολύτιµοι συνοδοιπόροι, όπως ο Βάραγγος Μποργκ, ο βογιάρος Πέταρ, η καπήλισσα Ξένη, η οιωνοσκόπος Κρεµασία, οι µοναχοί του Παπικίου όρους, αλλά και οι θρυλικές µορφές των Πορφυρογέννητων της Πόλης, του Γοδεφρείδου Βιλεαρδουίνο.

*******

Στο πρώτο της μυθιστόρημα "Το λιμάνι των χαμένων γυναικών" μας μεταφέρει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στην Αργεντινή των αρχών του 20ου αιώνα. Δεν θα το χαρακτήριζε κανείς ακριβώς ιστορικό μυθιστόρημα, αλλά κυρίως ηθογραφικό και μυθιστόρημα εποχής. Εντούτοις, περιέχει πολλές πληροφορίες για την ιστορία, τη γεωγραφία αλλά και τη λαογραφία της Λατινικής Αμερικής.

Η γραφή είναι ιδιαίτερη, άκρως ρεαλιστική και περιγραφική, δεν φοβάται να «απογυμνώσει» αλλά και να «εκθέσει» τους ήρωες στα μάτια του αναγνώστη.

Η πολυδιαβασμένη και πολυταξιδεμένη στα μονοπάτια της λογοτεχνίας και του κόσμου συγγραφέας/αρχαιολόγος, μας προσφέρει ένα ξεχωριστό βιβλίο κάθε φορά το οποίο σίγουρα, όποιος επιλέξει να το διαβάσει, θα το κουβαλάει κατόπιν μέσα του για αρκετό καιρό, τόσο για τις εικόνες που θα τον κατακλύσουν κατά τη διάρκεια της ανάγνωσής του, όσο και για την ιδιαίτερη μυθοπλασία και γραφή του.

 

Συγχαρητήρια για την υπέροχη πρωτότυπη θεματολογία της!

Η αλήθεια είναι εμένα δύσκολα με γοητεύει αυτό γιατί με προβληματίζει το πως θα καταφέρει η συγγραφέας να προσδώσει στο παρελθόν όλες αυτές τις εικόνες, τις γεύσεις, τα αρώματα και με ποιο τρόπο εύληπτο και ψυχαγωγικό θα προσπαθήσει να το μεταδώσει στον αναγνώστη, γιατί μιλάμε για ένα λογοτεχνικό κείμενο, ένα μυθιστόρημα, μια μυθοπλασία, δεν είναι ένα επιστημονικό σύγγραμμα.

Αυτό για μένα ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση. Η συγγραφέας πραγματικά κατάφερε να το ξεπεράσει και να μας το μεταδώσει με την εξαίσια έρευνα που έκανε δεν έχω λόγια !!

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Μπουένος Άιρες, 1912.

Η Ρόζα φτάνει στο μεγάλο πόρτο της Νότιας Αμερικής έχοντας επάνω της ακόμα το άρωμα της Σικελίας. Μια μετανάστρια ανάμεσα σε χιλιάδες, που ονειρεύεται μονάχα να στεριώσει, μα αγνοεί ότι η ευτυχία βιάζεται να πετάξει μακριά.

Ο Λουίς, νταής του ισπανικού γκέτο, με ρίζες ανδαλουσιανές, ζει στον υπόκοσμο του λιμανιού και δεν ονειρεύεται ποτέ. Ξέρει ότι εκείνο το λιμάνι θα έχει στέμμα του πάντα τη θλίψη.

Από τη γη της Αίτνας έως τη Γη του Πυρός οι δυο θα βυθιστούν σε ένα περιπετειώδες ταξίδι προσπαθώντας να χορέψουν έξω από τη σκιά τους. Με φόντο τον κόσμο των θρύλων και των ιθαγενών, όπου ο έρωτας και η μαγεία ορίζουν τη μοίρα των ανθρώπων, θα αγωνιστούν σκληρά για ένα κομμάτι ευτυχίας.


 

 

Βιογραφικό:

Η Νάγια Δαλακούρα γεννήθηκε το 1980 και μεγάλωσε στην Κομοτηνή. Δραστηριοποιείται στον χώρο των μουσείων ως επιμελήτρια εκθέσεων και μουσειοπαιδαγωγός.

ΓΙΟΥΛΗ ΤΣΑΚΑΛΟΥ

ΒΙΒΛΙΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ-ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου